pod redakcją Joanny Rajang

autorki: Jolanta Cioczek, Berenika Kalisz,
Beta Karwowska, Agnieszka Pawlaczyk,
Joanna Rajang, Elżbieta Reda,
Wioletta Sobieszek, Dorota Wojczak

Psychologia w coachinu

czyli o tym,

jak uczynić proces efektywnym

Jolanta Cioczek „Jak prowadzić klienta ekologiczną drogą”
Berenika Kalisz „Cisza w coachingu, czyli co się dzieje, gdy się nic nie dzieje”
Beata Karwowska „Jak dopasowanie języka coacha i klienta wpływa naefektywność procesu?”
Agnieszka Pawlaczyk „Wartości klienta a jego motywacja w procesie coachingowym”
Joanna Rajang „Czego klient boi się w coachingu i jak to wpływa na efekt procesu?”
Elżbieta Reda „O celach nie wiadomo czyich, czyli o kliencie, który nie akceptuje celu na proces coachingowy”
Wioletta Sobieszek „O przekonaniach, które ograniczają klienta… a może jednak coacha?”

Dorota Wojtczak „Empatia – jakie stwarza szanse i zagrożenia w procesie coachingowym?”

Maciej Bennewicz, Dyrektor Programowy Instytutu Kognitywistyki, autor, superwizor, mentor

Serdecznie polecam lekturę Psychologia w coachingu, czyli o tym, jak uczynić proces efektywnym oraz zawarte w niej ćwiczenia jako wartościową lekturę o psychologicznych implikacjach praktycznej działalności coachów. Każdy rozdział został napisany przez inną autorkę na podstawie jej doświadczeń profesjonalnych. Jest poprzedzony krótką analizą przypadku pracy coachingowej z konkretnym klientem. Następnie na podstawie teorii psychologicznych dawniejszych, uznawanych za kanoniczne oraz nowszych, niekiedy o znaczeniu przełomowym, poznajemy sposoby adekwatnej i efektywnej pracy procesowej. Zyskujemy solidne podstawy teorii psychologicznych, wyjaśniające zachowania i postawy klientów. W każdym przypadku doświadczenia autorek oraz prezentowane koncepcje poparte zostały ćwiczeniami, które można zastosować w pracy z klientami oraz ćwiczeniami rozwojowymi dla samych coachów.

Benedykt Peczko, Akredytowany Coach i Superwizor Izby Coachingu, Współtwórca systemu Multi-Level Coaching

Osoby stawiające pierwsze kroki w coachingu dostają w postaci niniejszej książki pogłębione rozumienie jego natury, ale też praktyczne i ekologiczne zarazem know how. Dla coachów – weteranów jest to z kolei doskonałe kompendium, pomagające uporządkować i  usystematyzować ich doświadczenie zawodowe. Gdybym miał wyrazić w jednym zdaniu moją opinię na temat książki „Psychologia w coachingu, czyli o tym jak uczynić proces efektywnym”, powiedziałbym, że wnosi ona coaching z poziomu rzemiosła na poziom mistrzostwa i artyzmu.

Książka dla coachów, tych początkujących i tych z doświadczeniem. Pokazuje jak można wykorzystać psychologię w praktyce coachingu. Prezentuje narzędzia i metody pracy do wykorzystania w różnych sytuacjach coachingowych. Książka poprzez różnorodne case study przybliża psychologiczne aspekty towarzyszące coachingowi. Pozwala coachowi zrozumieć nietypowe, dziwne albo nielogiczne zachowania klienta poprzez przywołanie wyjaśniających je mechanizmów psychologicznego funkcjonowania człowieka. Autorki proponują również skuteczne i etyczne narzędzia zapobiegania i radzenia sobie z tego typu sytuacjami w coachingu. Każdy rozdział to także okazja na trening samego coacha czytającego książkę, ponieważ autorki zaproponowały zadania rozwojowe dotyczące poszczególnych sytuacji coachingowych.

Paweł Sopkowski, jeden z pionierów coachingu i mentoringu w Polsce, założyciel i lider coachwise.org, Członek Założyciel ICF Polska, Członek Rady Polskiej Izby Firm Szkoleniowych

Ta książka to bardzo ciekawe ujęcie praktyki zawodu coacha z perspektywy praktyków w oparciu o doświadczenie pracy z konkretnym klientem. Szczególnie polecam tę książkę praktykującym coachom. W każdym rozdziale znajdują się propozycje metod i narzędzi pracy z klientem oraz ćwiczenia rozwojowe. Książka prowokuje do refleksji na własnym warsztatem oraz stanem naszych relacji z klientami. Będzie nieocenionym wsparciem w procesie superwizji / interwizji oraz akredytacji. 

Artur Michalski, Prezes ICF Polska , trener i coach

Autorki wprowadzają nas do świata coachingu w bardzo praktycznym wydaniu. Jeżeli jesteś początkującym coachem lub już praktykującym, zapraszam do sięgnięcia po ten tytuł. Znajdziesz wiele inspirujących przykładów oraz poznasz sporo narzędzi używanych w coachingu. Wielu spośród autorów książki znam osobiście i wiem, że można zaufać ich wiedzy, kompetencjom oraz doświadczeniu.Polecam wszystkim którzy chcą wiedzieć czego potrzebuje profesjonalny coach, żeby coaching w jego wydaniu był efektywny.

„Jest tu istna feeria wiedzy, teorii oraz badań,

które na co dzień, w praktyce wykorzystuje psychologia,

a w ślad za nią coaching”

TCM Elżbieta Reda Spółka Jawna
Ul. Szosa Chełmińska 234/42
87-100 Toruń
tel. 697-483-985
elzbieta.reda@t-c-m.com.pl

© 2020 Elżbieta Reda